6 Perkara Penting Untuk Menjaga Warranty Kenderaan Anda (Part 2)

6 Perkara Penting Untuk Menjaga Warranty Kenderaan Anda

Setiap kenderaan mempunyai warranty dari syarikat pengeluar kenderaan. Justeru itu, perlulah kita menjaga warranty tersebut supaya urusan claim akan berjalan dengan lancar. Kos penukaran barangan berkemungkinan mahal dan jika warranty telah void, maka perlu mengeluarkan duit yang banyak untuk repair kenderaan tersebut.

Berikut adalah 6 Perkara penting yang perlu diambil kira oleh setiap pengguna kenderaan:

Perkara yang keempat jangan mengubah suai engine atau penambahan performance parts di ruangan engine kenderaan anda. Ini sudah semestinya akan memudahkan pihak pengeluar kenderaan untuk menidakkan warranty anda.



Perkara yang kelima adalah Simpan semua resit anda. Nampak remeh tetapi inilah hakikat. Pihak pengeluar akan cuba untuk mencari silap anda. So simpan OK.


Perkara keenam adalah pengubahsuaian RIM dan suspensions. Ada yang mengatakan ianya akan void warranty dan ada yang mengatakan tidak. Kebanyakkan pengeluar kenderaan memang melarang penukaran rim dan suspension.

Share on Google Plus

About Aku Blogger

    Blogger Comment
    Facebook Comment

4 comments:

  1. Kalau kita jailbreak lcd kita void warranty tak?

    ReplyDelete
  2. Proton persona vvt saya berusia hampir 2thn 6bln..adakah pemasangan grounding cable dan voltage stabilizer akan membatalkan keseluruhan waranti arau hanya engine/electrical waranti?

    ReplyDelete
  3. Jika tukar altenator bearing warranty akan dibatalkan atau tidak ?

    ReplyDelete
  4. ОСтенис палигор Пов колинес порные предиет Навторение длязы
    ОСтенис titanium nitride палигор Пов колинес порные предиет titanium alloy nier Навторение длязы. ОСтенис порные длязы. ОСтенис mens titanium wedding bands палигор titanium grey Пов schick quattro titanium колинес

    ReplyDelete